Azijski proizvođači automobila najavljuju krovove sa solarnim panelima – stvarajući novi “visokonaponski izazov” spasilačkim timovima

 

Baš kad su vatrogasci mislili da su se uhodali glede rezanja i spašavanja unesrećenih iz električnih vozila, azijski proizvođači automobila objavili su planove za izradu integriranih solarnih ploča na automobilskom krovu. To bi moglo dovesti do novih izazova glede izvlačenja i posljedične revizije strukovno normiranih uputa za spašavanje.

Kia Motors i Hyundai Motor najavili su planove za uvođenje tehnologije punjenja putem “solarnog krova” na odabrana vozila Hyundai Motor Group, objavio je portal Electrical Vehicle Research.

Solarne ploče koje proizvode električnu energiju ugrađivat će se u krov ili poklopac motora vozila i podržavati će vozila s unutrašnjim izgaranjem, hibridnim pogonom i baterijskim električnim vozilima, osiguravajući dodatnu električnu energiju, uz navodno povećanje učinkovitost goriva i dosega vozila.

Međutim, solarno punjenje putem automobilskih krovova nije ništa novo. Nakon što su se već u proljeće 2017. godine na tržištu pojavili sustavi za samostalno instaliranje na nekoliko marki vozila, tvrtka Tesla je najavila partnerstvo za razvoj solarnog krova s ​​Panasonicom. Učinkovitost solarnih ploča koje se postavljaju na automobile nakon njihove nabave pod znakom je upitnika, no mogućnost unaprijed instaliranih odnosno integriranih krovova sa solarnim panelima na potpuno nove automobile mogla bi promijeniti odnos prema ovoj tehnologiji.

.

Pojedinosti o novom azijskom sustavu

Hyundai Motor Group razvija tri vrste solarnih sustava punjenja putem automobilskog krova. Sustav će moći napuniti baterije električnih i hibridnih vozila, kao i vozila s unutarnjim izgaranjem, za koje se očekuje poboljšanje učinkovitosti potrošnje goriva.

Sustav prve generacije odnosi se na hibridna vozila, dok tehnologija druge generacije donosi poluprozirni  solarni krov na vozila s unutarnjim izgaranjem. Sustav treće generacije predviđa uvođenje vrlo laganog solarnog krova za vozila na električni pogon. Sustav prve generacije, koji će se primjenjivati ​​na hibridnim modelima, kreiran je od strukture silikonskih solarnih panela integriranih u standardni krov automobila. Ovaj sustav može puniti 30 do 60 posto baterije tijekom normalnog dana, ovisno o vremenskim uvjetima i drugim čimbenicima okoliša.

Poluprozirni solarni krov druge generacije primijeniti će se na uobičajenim vozilima s unutarnjim izgaranjem, a koji zapravo predstavljaju prvu široku primjenu ove tehnologije. Poluprozirna tehnologija može se integrirati s panoramskim krovom, osiguravajući svjetlost u kabini vozila uz istovremeno punjenje baterije vozila. Primjena solarnih sustava punjenja kod vozila s unutarnjim izgaranjem navodno će im pomoći u zadovoljavanju sve strožih propisa vezanih uz  zaštitu okoliša odnosno reguliranje emisije CO2.

Sustav treće generacije trenutno je u testiranju. Osmišljen je za primjenu na poklopcu motora i krovu vozila s električnim baterijama, a kako bi se povećala količina proizvedene energije.

Izvor: CTIF

print